Vi leverer
stabilt bredbånd…
…via vores antennenet til priser, der er billigere end konkurrerende løsninger
Vi udbyder internet i samarbejde med
Global Connect og ASOM-Net
Man skal være medlem af Ringe Fællesantenneforening for at bestille internet. Medlemskab kan være gennem at abonnere på en TV-pakke, eller man kan tegne medlemskab med mulighed for internet uden TV-pakke, som fra 1. marts 2021 koster kr. 39,- om måneden.
I abonnementet for TV-pakker er medlemsbidraget til administration og vedligehold af coax-kabelnettet.
Du kan vælge mellem 3 hastigheder
Kræver medlemskab af Ringe Fællesantenneforening
BESTILLING
Sådan bestiller du
Er du allerede medlem af Ringe Fællesantenneforening gennem en TV-pakke, kan du bestille den internethastighed, du ønsker, via selvbetjeningsmodulet
Er du IKKE medlem, så skal du starte med at melde dig ind. I forbindelse med indmeldelsen, kan du vælge mellem 3 TV-pakker, eller mulighed for internet uden TV. Ringe Fællesantenneforening stiller gratis modem til rådighed. Ved stop af abonnement eller fraflytning, hvor modemmet ikke returneres, vil dette blive efterfaktureret til kr. 995,- inkl. moms.
Når din bestilling er på plads, kan du kontakte Asmund fra bestyrelsen på telefon 2078 1088 og aftale udlevering af modem. Asmund bor midt i byen. Modemmet udleveres så det er helt klar, og blot skal tilsluttes i dataudtag og tilsluttes strøm. Der medfølger en opstartsvejledning. Der kan være ganske få steder i byen, hvor der ikke er etableret dataudtag til modemmet i antennestikket. Konstateres dette, så kontakt Supporten på 4440 5750 tast 1.
Dette kan vi også håndtere, men venligst oplys alle relevante data på arbejdsgiveren til kassereren på antenne@5750.dk i forbindelse med bestillingen/ indmeldelsen.
Med F-Secures prisbelønnede Safe program, er du automatisk beskyttet mod malware, hackere og identitetstyveri. Du kan også bestemme, hvilket indhold dine børn kan og ikke kan se. Der medfølger 5 licenser der kan benyttes både på Windows, iOS og Android.
Du bestiller via selvbetjeningen eller ved at sende en mail, hvor du oplyser navn, adresse og mail, til F-Secure@asom-net.dk.
Slut din computer direkte til modemmet. Vær opmærksom på at bruge et godt netkabel minimum Categori 5e. Det gule kabel der fulgte med modem i æsken, er et Categori 5e netværkskabel.
Sluk for alle andre enheder der kan være forbundet til modemmet eller sluk for modemmets Wi-Fi ved at trykke én gang på knappen ”Wi-Fi” på fronten og sluk det trådløse netværk på den computer og luk alle andre programmer.
ÅRSAG TIL FEJL
Der kan være årsager til, at man ikke oplever helt den hastighed man skal.
Det kan f.eks. være:
Alle de ovenstående ting er noget, som Supporten kan være med til at fejlfinde på, så du kan få den lovede hastighed, så oplever du noget andet, så ring: 4440 5750 og tast 1
01
I Arris modemmet “udstråles” Wi-Fi, som hvis I forestiller jer en stor paraply, med modemmet placeret oppe på spidsen af paraplyen, og det trådløse netværk så breder sig ud ligesom dugen på paraplyen. Placér derfor modemmet højt, gerne i 1,8 meters højde, så skulle signalet blive det bedste.
Er dit coaxkabel for kort til at det kan nå højt op, så kontakt Supporten for at få et længere kabel.
Opleves der stadig problemer, så kontakt Support på 4440 5750 tast 1
02
Modemmet udsender både et 2,4GHz (gigahertz) netværk og et 5GHz netværk. 2,4 GHz er noget langsommere til at formidle data, men har nogle gange længere rækkevidde. 5GHz er væsentligt hurtigere, men kan være mere sårbart. Standard udsender modemmet begge typer, men viser kun ét netværk. Vi har erfaret, at mange har oplevet bedre og mere stabilt Wi-Fi ved at de to netværk er blevet navngivet så man kan kende forskel, f.eks.: ”MitNet 2_4GHz” og ”MitNet 5GHz”. Fordelen er, at så vælger man til hver enkelt enhed den netværkstype, som passer bedst.
Supporten kan også hjælpe med og rådgive om det på
tlf. 4440 5750 tast 1
03
Det kan man godt, men skal man skal sørge for følgende:
SUPPORT
Hvad kan supporten hjælpe med?
Først og fremmest hjælper din kontakt til Supporten os i bestyrelsen med at få en vurdering af hvor mange af jer medlemmer der oplever udfordringer med det nye Internet. Alene derfor er det vigtigt, at I tager kontakt til Supporten, hvis I oplever udfordringer. Derudover kan Supporten ”kigge med ind” i jeres modem og måske se nogle fysiske problemer eller begrænsninger hos jer, som vi kan få gjort noget ved. Der er også en række tekniske parametre, som Supporten kan stille på. De kan f.eks. måle på hvordan dit netværk ligger i forhold til andre netværk i dit område, og så lægge dit netværk på andre kanaler, hvor der ikke er så mange andre netværk, der ”slås om pladsen”.
Oplever du udfordringer med det nye Internet, så tag kontakt til Supporten på 4440 5750 tast 1
Mange medlemmer er allerede blevet hjulpet, og du hjælper samtidig os i bestyrelsen til at få et overblik over, hvor mange medlemmer der har udfordringer. Vi er alle interesserede i, at så mange som muligt får en god oplevelse med Internettet.
Tilslutning af bredbåndsmodem
Det er vigtigt, at du følger guiden, og venter med at sætte strøm til modemmet indtil coax-kablet er monteret.
Send os en mail
Kontakt os ved at udfylde nedenstående kontaktformular eller ring til os på følgende
tlf. nr.: 4440 5750
Formularen kan ikke bruges til henvendelser angående manglende signal eller lignende, ring altid til ovenstående tlf.nummer.
Ringe Fællesantenneforening
Support tlf.: 4440 5750
Åbningtider:
Hverdage: kl. 09.00-21.00
Weekend helligdag: kl. 11.00-21.00
Design: Mark & Storm Grafisk