SUPPORT TELEFON

Hverdage: 9.00-21.00 · Weekend: 11.00-21.00

Vi leverer

stabilt bredbånd…

…via vores antennenet til priser, der er billigere end konkurrerende løsninger

Priser

Vi leverer stabilt bredbånd til altid konkurrencedygtige priser

Bestil

Bestil allerede nu via vores indmeldingsformular

Hastighed

Vi leverer i to hastigheder alt efter dit behov

Support

Daglig telefonisk support

Vi udbyder internet i samarbejde med

Global Connect og ASOM-Net

Man skal være medlem af Ringe Fællesantenneforening for at bestille internet. Medlemskab kan være gennem at abonnere på en TV-pakke, eller man kan tegne medlemskab med mulighed for internet uden TV-pakke, som fra 1. marts 2021 koster kr. 39,- om måneden.

I abonnementet for TV-pakker er medlemsbidraget til administration og vedligehold af coax-kabelnettet.

Priser

Du kan vælge mellem 2 hastigheder

150/30 Mbit

149,-

Pr. måned
300/60 Mbit

299,-

Pr. måned

Kræver medlemskab af Ringe Fællesantenneforening

BESTILLING

Sådan bestiller du

Er du allerede medlem af Ringe Fællesantenneforening gennem en TV-pakke, kan du bestille den internethastighed, du ønsker, via selvbetjeningsmodulet

Er du IKKE medlem, så skal du starte med at melde dig ind. I forbindelse med indmeldelsen, kan du vælge mellem 3 TV-pakker, eller mulighed for internet uden TV. Ringe Fællesantenneforening stiller gratis modem til rådighed. Ved stop af abonnement eller fraflytning, hvor modemmet ikke returneres, vil dette blive efterfaktureret til kr. 1.195,- inkl. moms.

Udlevering af modem

Når din bestilling er på plads, kan du kontakte Asmund fra bestyrelsen på telefon 2078 1088 og aftale udlevering af modem. Asmund bor midt i byen. Modemmet udleveres så det er helt klar, og blot skal tilsluttes i dataudtag og tilsluttes strøm. Der medfølger en opstartsvejledning. Der kan være ganske få steder i byen, hvor der ikke er etableret dataudtag til modemmet i antennestikket. Konstateres dette, så kontakt Supporten på 4440 5750 tast 1.

Medarbejderbetalt internet

Dette kan vi også håndtere, men venligst oplys alle relevante data på arbejdsgiveren til kassereren på antenne@5750.dk i forbindelse med bestillingen/ indmeldelsen.

Sikkerhedspakke fra F-Secure

Med F-Secures prisbelønnede Safe program, er du automatisk beskyttet mod malware, hackere og identitetstyveri. Du kan også bestemme, hvilket indhold dine børn kan og ikke kan se. Der medfølger 5 licenser der kan benyttes både på Windows, iOS og Android.

Du bestiller via selvbetjeningen eller ved at sende en mail, hvor du oplyser navn, adresse og mail, til F-Secure@asom-net.dk.

IP-fastnettelefoni

Vi tilbyder IP-telefoni i samarbejde med Evercall.

Hastighedstjek

01. Slut din computer til

Slut din computer direkte til modemmet. Vær opmærksom på at bruge et godt netkabel minimum Categori 5e. Det gule kabel der fulgte med modem i æsken, er et Categori 5e netværkskabel.

02. Sluk for alle andre enheder

Sluk for alle andre enheder der kan være forbundet til modemmet eller sluk for modemmets Wi-Fi ved at trykke én gang på knappen ”Wi-Fi” på fronten og sluk det trådløse netværk på den computer og luk alle andre programmer.

03. Tjek hastighed

Klik på nedenstående link og udfør hastighedstesten.

ÅRSAG TIL FEJL

Der kan være årsager til, at man ikke oplever helt den hastighed man skal.

Det kan f.eks. være:

  • Hvis netværkskortet i Pc’en er 100 Mbit, kan der ikke måles hastigheder højere end det.

  • Ældre antennestikdåser, som kan have en stor dæmpning af signalet eller dårligt coax-kabel / Knæk på kablet som forbindelse mellem stik og modem eller hvis der er andre enheder på samtidigt (ikke slukket for det trådløse)

  • Fejl på stikledning fra antenneskab til bolig.


Alle de ovenstående ting er noget, som Supporten kan være med til at fejlfinde på, så du kan få den lovede hastighed, så oplever du noget andet, så ring: 4440 5750 og tast 1

01

Modemmets placering

for det bedste resultat

I Arris modemmet “udstråles” Wi-Fi, som hvis I forestiller jer en stor paraply, med modemmet placeret oppe på spidsen af paraplyen, og det trådløse netværk så breder sig ud ligesom dugen på paraplyen. Placér derfor modemmet højt, gerne i 1,8 meters højde, så skulle signalet blive det bedste.


Er dit coaxkabel for kort til at det kan nå højt op, så kontakt Supporten for at få et længere kabel.

Opleves der stadig problemer, så kontakt Support på 4440 5750 tast 1

02

Opnå det bedste trådløse netværk/Wi-Fi

Modemmet udsender både et 2,4GHz (gigahertz) netværk og et 5GHz netværk. 2,4 GHz er noget langsommere til at formidle data, men har nogle gange længere rækkevidde. 5GHz er væsentligt hurtigere, men kan være mere sårbart. Standard udsender modemmet begge typer, men viser kun ét netværk. Vi har erfaret, at mange har oplevet bedre og mere stabilt Wi-Fi ved at de to netværk er blevet navngivet så man kan kende forskel, f.eks.: ”MitNet 2_4GHz” og ”MitNet 5GHz”. Fordelen er, at så vælger man til hver enkelt enhed den netværkstype, som passer bedst.

Supporten kan også hjælpe med og rådgive om det på

tlf. 4440 5750 tast 1

03

Test af trådløs hastighed

Det kan man godt, men skal man skal sørge for følgende:

  • Det optimale punkt at måle på er ca. 1 meter fra modemmet, så mål i den afstand og helst på 5GHz (hurtigst)

  • Sørg for at måle med nyt udstyr (nyere mobil / tablet / PC) og at der ikke er andre enheder tilkoblet netværket.

  • Igen kan der opleves lavere hastighed ved dårligt coax-kabel, ældre antennestikdåse, fejl på stikledning

SUPPORT

Hvad kan supporten hjælpe med?

Først og fremmest hjælper din kontakt til Supporten os i bestyrelsen med at få en vurdering af hvor mange af jer medlemmer der oplever udfordringer med det nye Internet. Alene derfor er det vigtigt, at I tager kontakt til Supporten, hvis I oplever udfordringer. Derudover kan Supporten ”kigge med ind” i jeres modem og måske se nogle fysiske problemer eller begrænsninger hos jer, som vi kan få gjort noget ved. Der er også en række tekniske parametre, som Supporten kan stille på. De kan f.eks. måle på hvordan dit netværk ligger i forhold til andre netværk i dit område, og så lægge dit netværk på andre kanaler, hvor der ikke er så mange andre netværk, der ”slås om pladsen”.


Oplever du udfordringer med det nye Internet, så tag kontakt til Supporten på 4440 5750 tast 1


Mange medlemmer er allerede blevet hjulpet, og du hjælper samtidig os i bestyrelsen til at få et overblik over, hvor mange medlemmer der har udfordringer. Vi er alle interesserede i, at så mange som muligt får en god oplevelse med Internettet.

Tilslutning af bredbåndsmodem

Det er vigtigt, at du følger guiden, og venter med at sætte strøm til modemmet indtil coax-kablet er monteret.


  • Tilslut coax-kablet til modemmet i det stik, der har gevind – det skal skrues fast med værktøj
  • eller skubbes på – og til data-stikket på vægdåsen.
  • Tilslut strømforsyningen til modemmet samt stikkontakten, og tænd for modemmet.
  • Der kan gå op til 1 time før modemmet er klar til brug. Når modemmet lyser konstant i Internet og Power på forsiden, så er det klar til brug.
  • Tilslut netværkskablet til modemmet i en af de gule udgange markeret med ”Ethernet” og til din computer. Hvis du ikke har en computer du kan kable, kan du tilslutte computer, smartphone og tablet trådløst.Trådløs navn og kode kan ses i det papir, du fik udleveret sammen med modemmet.
  • Du kan på side 7-11 i manualen se, hvordan du logger på det trådløse netværk med din enhed. Klik her og se manualen
  • Efter modemmet er genstartet, er du klar til at bruge internettet på enheder tilsluttet med netværkskabel eller på det trådløse netværk.

Send os en mail

Kontakt os ved at udfylde nedenstående kontaktformular eller ring til os på følgende

tlf. nr.: 4440 5750

Formularen kan ikke bruges til henvendelser angående manglende signal eller lignende, ring altid til ovenstående tlf.nummer.

Ringe Fællesantenneforening

Support tlf.: 4440 5750

Åbningtider:

Hverdage: kl. 09.00-21.00

Weekend helligdag: kl. 11.00-21.00

Følg os på facebook


Design: Mark & Storm Grafisk