Mailproblemer fortsat – og en mulig fejlrettelse

Generelt kommer der en meddelelse om, at serveren ikke har et godkendt certifikat,  når man prøver at sende en mail. Dialogboksen spørger, om man vil fortsætte alligevel, og mange kan få sendt mailen, ved at klikke på “Ja”.

Klik på “Ja” for at fortsætte, når denne advarsel vises.

Der er imidlertid nogle, som stadig får fejl meddelelse om, at mailen ikke er sendt, og det kan have at gøre med, hvis mailprogrammet peger på forkerte porte. Vi har fundet en fejlmeddelelse fra YouSee, om en mulig fejlretning, som skulle løse det. Vær opmærksom på, at efter fejlretning, kan man stadig opleve at få meddelelse om certifikatfejl, hvis man har haft genstartet mailprogrammet, men man skal så bare en gang til sige ja til at fortsætte, trods certifikatfejl.

YouSee’s beskrivelse af fejlrettelsen lyder:

Beskrivelse:

Du kan fra i dag opleve problemer med adgangen til din foreningsmail, hvis du benytter en mailopsætning af ældre dato. På yousee.dk/mail finder du hjælp til hvordan du kan få opsat din mail på ny. Her finder du også oplysninger om, hvordan du manuelt kan ændre opsætningen i dit mailprogram.

Benytter du nedenstående oplysninger, skal du ikke foretage nogle ændringer.

Indgående postserver: pop3.foreningsmail.dk
Udgående postserver: asmtp.foreningsmail.dk

Indgående port: 995
Udgående port: 465

Husk flueben ved krypteret forbindelse, og desuden ved ´min server kræver godkendelse (SSL)´, samt ved ´serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse´.

Se mere på yousee.dk/mail.

Venlig hilsen
YouSee