Årsagen til mail-problemer

Vi har fra Yousee modtaget melding om årsagen til, at nogle nogen gange oplever at få svar-mails retur om, at deres mail ikke er nået frem til modtageren grundet afvisning på modtagende server:

“Denne slags fejl er som regel fordi, at en (eller flere) personer, som benytter mailserverne sender spam mails ud i massevis, og derfor ryger man i spam ved modtagerne. I dette tilfælde microsoft m.fl.”

Dette har medført, at på en række modtagende mail-servere, er Yousee/DKTV mailserverne blevet black-listet (spærret) som værende kilde til Spam-mails.
Arbejdet med at op få ophævet spærringen / få ændret black-listningen til en white-listning er i fuld gang, og vi har fået at vide, at Yousee her til eftermiddag har rykket DKTV for opgaven.

Vi har ikke fået nogen tidshorisont, men vi har bedt Yousee give besked, når problemerne er løst, og så meddeler vi naturligvis dette her på siden.
Vi håber naturligvis på, at det er klaret hurtigst muligt.

SIDSTE NYT – ONSDAG MORGEN 06/09 08:53: Yousee har meddelt os, at DKTV har anmodet om sletning på liste over spamservere, og der er dialog med Microsoft, som er ved at undersøge sagen. Så det lysner 🙂