Skift af Internet natten mellem søndag 27/9 og mandag 28/9

Så er det i weekenden vi skifter Internet. Det betyder følgende for signaler:

Yousee Internet stopper søndag den 27. september kl 24:00

TV-signalet afbrydes også, men kommer igen ud på morgenen og der skal ikke søges efter kanaler eller lignende bagefter. TV vil virke som normalt

Fra mandag morgen kommer Internet signalet fra Midtfyn Net

Skiftet forventes at være afsluttet ud på morgenen mellem 06:00 til 08:00. Vi anbefaler, at man sætter modemmet til søndag aften, når man er færdig med at bruge Internet den dag, og så skulle modemmet gerne komme online ud på morgenen.

Vi har lavet en udførlig instruktionsvideo i hvordan man tilslutter modemmet, og vi anbefaler så mange som muligt at gøre det selv. Årsagen er, at modemmet skal bruge mellem ½ til en hel time på at komme online, så for dem som skal have hjælp til tilslutning, vil det betyde at teknikeren skal forbi 2 gange:

1: Først for at tilslutte modemmet

2: For opsætning mm.

Har man således selv sat modemmet til, og det er kommet online, vil teknikernes tid blive udnyttet væsentligt bedre, og flere medlemmer kan hjælpes på den samme tid.

Den udførlige instruktionsvideo kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=1kJkZ5Tt86s&t=4s

Videoen er også lagt ud på vores Info-Kanal på programplads 98, så medlemmer med TV-pakke kan se instruktionsvideoen der, selv hvis man er ofline og ikke kan se youtube-videoen.

Husk, at efter installation, skal man finde det nye trådløse netværk (hvis man skal på nettet trådløst på bærbar PC, mobiltelefon, iPad/tablet eller lignende) og så skal man søge efter det Netværksnavn, som står i det udleverede brev sammen med modemmet. I det udleverede brev står også den nye adgangskode til det nye trådløse netværk.

Der er også udleveret en Kvik Guide sammen med det nye modem, og ønsker man selv at ændre navnet på ens trådløse netværk og/eller ændre adgangskoden til noget man kan huske, så gøres dette nemmest via Selvbetjenings modulet på: https://mit.ringefa.dk/ Ændring af Netværksnavn mm. er beskrevet på side 5 i den komplette guide til modemmet, som kan findes her: https://ringefa.dk/wordpress/wp-content/uploads/2020/08/Modem-vejledning-Arris-TG3442S.pdf

For hjælp til opsætning/tilslutning ring på telefon: 4440 5750 og tast 1 eller 2

PS: Vi ved intet om, hvad I skal gøre med jeres Yousee modem. Vi forventer, at Yousee giver jer besked, om de ønsker modemmet retur – og sender jer en returkasse til dette – eller om de ikke ønsker det retur, men beder jer om at “teknik-skrotte” det på betryggende vis (via Genbrugspladsen).