Periodisk udfald på nettet – Mandag 9/11 ca. 14:00 – 15:00

Tirsdag den 10/11 opdatering: Vi har nu fået en nærmere forklaring fra teknikeren hos ASOM vedr. udfaldet i går i form af følgende:
“Hermed en melding vedrørende de sidste måneders udfald på internettet:
På selve forbindelsen til Ringe, har vi (ASOM) opdaget en fejl der har relationer til de udfald som kunder har oplevet primært om aftenen.Det medførte at vi sammen med Global Connect udførte akut udbedring af fejlen i går eftermiddag. Ved omkring kl 13:30 til 15:00 implementerede vi (ASOM & Global Connect) forbedringerne og det skabte flere større udfald i det tidsrum. Det beklager vi.
Fra kl 15:00 i går var udbedring implementeret og optimering idriftsat, og udfaldene skulle være væk fremover!
Vi (ASOM) beklager de genere i har oplevet og hvis i stadigvæk har udfald bedes i straks kontakte supporten (4440 5750 tast 1)”


Så fra FællesAntenneforeningens side af, håber vi nu at have fundet ind til fejlen mht. de udfald på selve internetforbindelsen, som der har været. Oplever man stadig problemer med at miste forbindelsen til WiFi, så tag en snak med Supporten om at få omdøbt navnene på 2,4 ghz og 5 ghz (gigaherz) netværkene, så pc/mobil/tablet ikke hopper frem og tilbage imellem de to hele tiden, med små udfald til følge. Igen kan Supporten hjælpe med omdøbelsen af netværksnavne på 4440 5750 tast 1.

Det kan også være andre ting. Eksempelvis har vi i dag konstateret et mindre kabelbrud på vort net i byen, som har resulteret i at to huse på Anemonevej har haft dårligt internet. Denne fejl rettes hurtigst muligt, og er et eksempel på, at havde vi ikke hørt fra de to huse via Supporten, havde vi ikke været opmærksomme på kabelskaden, så vi kunne få fejlen rettet.

Mandag 9/11: Der har i eftermiddag været en periode med periodiske udfald af Internetforbindelsen. Vi ved foreløbig følgende:

Jeg har fået en kort briefing af Direktøren fra ASOM, og får en mere uddybende fra en tekniker senere. Det jeg ved nu:Global Connect (Leverandøren af fiberen til vort Antennehus) har i forbindelse med fejlsøgning på nettet vedr. periodiske udfald, netop fået fremkaldt periodiske udfald hos åbenbart alle i byen. Fejlsøgningen/fejlretningen er nu stoppet, og i hvert fald har jeg selv været stabilt online siden.Uddyber, når jeg har hørt mere fra Tekniker.

Carsten Lindholm Formand – Ringe FA