Opsætning e-mail

Så er mails flyttet, og man bør/skal ændre indstillinger i mailprogram. Desværre er de mailede Guides ikke helt ajour, så her er i grundtræk det skal ændres, med udgangspunkt i de Yousee Foreningsmail oplysninger, der står i jeres mailprogram i forvejen:

1: Indtast ny Adgangskode, som modtaget i mail

2 Skift server Indgående Post fra pop3.foreningsmail.dk til mail.midtfyn.net

3: Port på Indgående Post kan være 110, men det anbefales at bruge port 995 og have afkrydsning/flueben i SSL/TLS kryptering (se evt. link til vejledning i Outlook 365 længere nede)

4: Server Udgående Post ændres fra asmtp.foreningsmail.dk til mail.midtfyn.net

5: Port Udgående Post skal være 587 I nogle mailprogrammer (Har erfaret det i Thunderbird) skal man vælge STARTTLS som kryptering, for at få udgående post til at virke med port 587. Vi anbefaler at man anvender kryptering.

Jeg har selv testet på i en Outlook 365 opsætning, og fik den til at virke ved at ændre som vist i denne PDF:

https://ringefa.dk/wordpress/wp-content/uploads/2020/09/Aendring-i-mailprogram-efter-flytning-af-mails.pdf

Tilsvarende er der testet på en opsætning på en Samsung Android Galaxy S 10 mobil. Guide til dette, som sikkert kan anvendes til andre Android mobiler kan findes her https://ringefa.dk/opsaetning-af-mail-paa-android-pop3/

HVIS MAN HAR PROBLEMER MED AT FÅ MAIL TIL AT VIRKE UD FRA OVENSTÅENDE ANVISNINGER ELLER DE TILSENDTE GUIDES SÅ ER SUPPORTEN KLAR TIL AT HJÆLPE PÅ:

4440 5750 tast 2

Når Supporten siger, at du skal starte en Teamviewer, så de kan kigge med på din skærm, så klik her: http://tv.asom-net.dk/ og følg anvisninger på skærmen/fra support-medarbejderen.